4 راه تسلی میگرن


مطالعات کتابخانه ملی ایالات متحده امریکا (NLM) نشان داده میگرن در زنان سه برابر بیشتر از مردان است! نتیجه ای عجیب اما واقعی است. در این مقاله ما 4 راه تسلی میگرن را برایتان میشکافیم، شاید که بر شما هم تاثیر گذار باشد!
همه آنانی که از میگرن رنج می برند میدانند که میگرن می تواند ناتوان کننده باشد. این درد آشنا حس فشار و مغلوب شدن مغز همراه با حساسیت بیشتر به نور، سر و صدا، بو و گاهی تهوع و استفراغ همراه است. 
به توصیه های استادیار معاونت مغز و اعصاب و متخصص سردرد بیمارستان Sinai و Kerry Knievel متخصص مغز و اعصاب فنیکس Lauren Natbony گوش کنید و درد های بعدی خود را کنترل کنید.

1. از مکمل های منیزیوم استفاده کنید.

بیماران مبتلا به میگرن معمولا سطوح پایین منیزیوم و ویتامین ای دارند که باعث ارسال سیگنال های درد مغز می شود.
برای کاهش میزان فرکانس و شدت دردها، یک مکمل 400-500 میلی گرمی به صورت روزانه مصرف کنید. ابتدا با پزشک خود در این باره مشورت کنید. بیمار در این شرایط ممکن است تغییرات را تا 6 هفته مشاهده نکند.

2. به ماساژ موقعیت بدهید!

با فشار نقاط خاص بدن، مانند قسمت اتصال سر به گردن، می توانید برای چند دقیقه درد را تسکین دهید.
از سوراخ کردن زبانه گوش چیزی شنیده اید؟ مطالعات غیر رسمی بر این اساس است که تئوری سوراخ کردن زبانه گوش بر روی درد های میگرنی تاثیر مثبتی دارد.

3. از پزشکتان درباره داروهای پیشنهادیش بپرسید.

در ماه 5 روز و یا بیشتر با دردهای میگرنی رو به رو هستید؟ RX میتواند وقوع و شدت میگرن را کاهش دهد. هیچ دارویی وجود ندارد که برای همه تاثیر داشته باشد، بنابراین ممکن است مجبور شوید چند مدل را آزمایش کنید. 

4. به بوتاکس فکر کنید.

FDA اخیرا معجزه چروک را برای جلوگیری از میگرن های مزمن (حمله های روزانه و یا 8 حمله در ماه) پیشنهاد بوتاکس را مطرح می کند.
هر 12 هفته، یک تزریق انجام می شود که روی 31 عصب تاثیر می گذارد. بیشتر بیمه ها نیز آن را پوشش می دهند اما ممکن است مجبور شوید در هفته های اول از داروهای خوراکی استفاده کنید.